4. Türkiye Sosyal Bilimler Sempozyumu'na Başvuruları Kabul Edilenler
1. | Rahim | Ay | İslam’daki Mehdi İnancı ile Yahudilik ve Hıristiyanlık’taki Mesih İnancının Karşılaştırmalı Analiz ve Kritiği | Dinler Tarihi |
2. | Süleyman | Çelik | Türk Edebiyatında Self Oryantalizm: 'Sergüzeşt' ve 'Sessiz Ev' Romanları Örneği | Edebiyat |
3. | Hüseyin | Şıra | Manastırlı Mehmed Rifat’ın Manzum İlmihal’indeki İman Bahsi Üzerine Bir Değerlendirme | Edebiyat |
4. | Fatma | Kurttekin | İlahiyat Fakültesi Erkek Akademisyenlerinin Kadına Yönelik Şiddet Algısı ve Çözüm Önerileri | Eğitim |
5. | Mehmet | Karadağ | Sınıf Yönetiminde Günlük Selamlaşmanın İletişim Becerilerindeki Rolü: Necip Fazıl Kısakürek Fen Lisesi Örneği | Eğitim |
6. | Fatma | Somuncuoğlu Erkan | Panteizm: Çoklu Evren ve Kötülük Problemi | Felsefe |
7. | İsmail | Gür | İbn Tufeyl’de Din Dili ve İdrak Mertebeleri | Felsefe |
8. | Burak | Kazan | Zihin-Beden Problemine Yeni Bir Bakış: J. Searle ve Biyolojik Doğalcılık | Felsefe |
9. | Kübra | Özelçi | Fârâbî’nin Felsefe Sisteminde Tanrı’nın Varlığını Bilmenin İki Yolu | Felsefe |
10. | Sema | Güler | Plotinos’ta Bilinç Kavramı | Felsefe |
11. | Emine | Arslan | Takvimlerde Hadis Kültürü: 2022 Diyanet İşleri Takvimi Örneği | Hadis |
12. | Zeliha | Güneş | Fakihlerin Nikâha Dair Sosyolojik Yaklaşımlarının Tahlili: Mevsılî’nin el-İhtiyâr İsimli Eseri Üzerine Bir İnceleme | İslam Hukuku |
13. | Mücahit | Kılınç | Mâtürîdî’nin İnanç Temalı Kıssalara Yaklaşımı: Hz. Mûsâ – Salih Kul Kıssası | Kelam |
14. | Şeyma Nur | Ah | Josef van Ess’in ‘Kaderî’ İsimlendirmesine Dair Görüşleri | Kelam |
15. | Aylin | Akgün Bolat | DEHB ve Depresyon Arasındaki İlişkide Kişiler Arası Problemlerin Aracılık Etkisi | Psikoloji |
16. | Elif | Şahin | İslam’ın Pozitif Psikolojiye Katkısında Affedicilik Kavramı | Psikoloji |
17. | Şuheda Nur | Dişli | Komşuluk ve Dindarlık İlişkisi Üzerine Bir Araştırma: Ankara Altındağ Yıldıztepe Mahallesi Örneği | Psikoloji |
18. | Setfeddin | Neslinebi | Avrupa Birliği’nin Türkiye’deki Aleviliğin Siyasallaşması Üzerindeki Etkileri | Sosyoloji |
19. | Abdullah | Özler | Yaşlılık ve Dini Başa Çıkma: Ömür Dediğin Programı Örneği | Psikoloji |
20. | Servet | Şahin | Yûsuf el-Hemedânî’nin Din ve Toplum Görüşü | Sosyoloji |
21. | Güler | Pervaz | Manavgat 2021 Yangınının Sosyolojik Etkileri | Sosyoloji |
21. | Ayşe Sena | Koç | Tefsir-Tarih İlişkisi Bağlamında Ömer Nasuhi Bilmen’in Tefsirinde Bedir Gazvesi’ne Yaklaşımı | Tarih |
23. | Cihan | Oruç | Cihangir Şah Devrinde Bâbürlü İmparatorluğu’nda Veba Salgını (1616-1619) | Tarih |
24. | Mehmet Ali | Balin | Hz. Peygamber Döneminde Bedevi Zihniyeti ve Yansımaları | Tarih |
25. | Serdar | Öztürkoğlu | Emevî Yönetimine Muhalif Gruplar: Ehl-i Beyt Örneği | Tarih |
26. | Ali Fatih | Taşdemir | Konuları Bağlamında İbn Hişam’da Yer Alan Mekke Dönemi Şiirleri | Tarih |
27. | Selahattin | Gölbaşı | Tasavvuf Klasiklerinin Değer Eğitimi ile Münâsebeti: er-Riʿâye li-ḥuḳūḳillâh’taki Riyâ Çözümlemeleri | Tasavvuf |
28. | Nuriye | İnci | Hakîm et-Tirmizî’nin Beyânü’l-fark Eserinde İdrak Araçları ve İşârî Yorum İlişkisi | Tasavvuf |
29. | Emrah | Baş | İslam Düşünce Tarihi Yazımında İhmal Edilen Bir Müellif: Biyo-Bibliyografik Veriler Işığında Haydar Âmülî’nin Eserleri Üzerine Bir Tahlil | Tasavvuf |
30. | Atabek | Abdülhamidoğlu | Mütevelli Şa’râvî’nin Allah’a İmana Dair Temellendirmeleri | Tefsir |
31. | Huri | Çokparlamış | Beyzâvî’nin Mezhebî Görüşlerinin Mâide 6. ve 89. Âyetler Bağlamında Değerlendirilmesi | Tefsir |
32. | Ali Lateef | Hammoodi | Senâullah-ı Pâni-Pütî ve (et-Tefsirü’l-Mazharî) Eserindeki Kıraat Olgusu | Tefsir |
33. | Zehra | İde | Oryantalistlerin Kur’an’ın Tevrat ve İncil Kaynaklı Olduğu İddialarının İncelenmesi | Tefsir |
34. | Zehra | Buğdaycı | Kur’an’ın Nüzul Sürecinde Kadının Muvâfakatı | Tefsir |
35. | Süleyman | Arslan | Fatiha Suresi Örnekliğinde Molla Câmî’nin Tefsirciliği | Tefsir |
36. | Hasan | Yıldız | Oryantalist Friedrich Schwally’nin ‘Kur’an Tarihi’ Adlı Eserinde İslam’ın Kökenine Dair İddialar | Tefsir |